Zestresowana ryba ,


najlepiej jak są od okolicznych rolników
najlepiej jak są od okolicznych rolników

 czyli odżywianie dla zdrowia .

Pod koniec XX wieku zaczęto dostrzegać znaczenie prawidłowej diety dla zachowania zdrowia. Zaobserwowano,że ponad dwie trzecie przypadków śmierci jest związane ze złymi nawykami żywieniowymi. Najwięksi zabójcy dzisiejszych czasów , czyli choroby układu krążenia, cukrzyca, otyłość czy nowotwory, rozwijają się na podłożu drastycznego spadku jakości pożywienia. Spowodowane jest to wyjałowieniem gleby, stosowaniem chemicznych dodatków, przemysłowym przetwarzaniem produktów pozbawiającym je wszelkich wartości. Takie jedzenie nie dostarcza nam  energii, a  wręcz przeciwnie,ograbia nas z niej. Przeładowanie toksynami sprawia,że organizm musi wydatkować więcej energii na usunięcie trucizn niż uzyskuje z pożywienia! I tak w świecie obfitości wszelkich dóbr wyrodniejemy i umieramy przedwcześnie z powodu niedoborów....

Można zaryzykować stwierdzenie, że żadna kuracja  nie przyniesie trwałych efektów,jeśli nie zmienimy naszych nawyków żywieniowych. A nie potrzeba wcale tak wiele do utrzymania zdrowia. Trochę wiedzy i świadomości, umiejętności rezygnowania z tego, co mi nie służy, choć być może dobrze smakuje i konsekwencji w dokonywaniu właściwych wyborów.

                                                              Zalecenia ogólne.

1. Posiłki powinny być jadane o stałych porach, w spokojnym i przyjemnym otoczeniu. Stres, oglądanie telewizji, zmęczenie, zmartwienia utrudniają trawienie i przyswajanie składników odżywczych. Rozluźnij się i wygodnie usiądź do posiłku.

2. W trakcie jedzenia można wypić niewielką ilość ciepłej wody ok. pół szklanki. Większa jej ilość rozcieńcza soki trawienne. Pić powinno się 10-20 min. przed posiłkiem i co najmniej 30 min. po zjedzeniu owoców, 2 godziny po potrawach zawierających białko roślinne i skrobię   ( zboża i strączkowe) oraz 4 godziny po posiłku składającym się z mięsa, jaj i nabiału.

3. Zrelaksuj się po jedzeniu, ale nie kładź i nie zasypiaj.

4. Większość twojej diety niech stanowi żywność od miejscowych rolników.

5. Potrawy i napoje nie powinny być zbyt zimne lub gorące, gdyż osłabia to żołądek i trawienie.

6. Nie podchodź zbyt rygorystycznie do swojej diety, bo może to psuć relacje z ludźmi, co Ci zaszkodzi bardziej niż ciasteczko babuni.

7. Unikaj nagłych i radykalnych zmian w diecie- stopniowe zmiany są łatwiejsze do wprowadzenia.

 

terapia trzewna
terapia trzewna

Podstawowe zasady:

1.Usuń z diety szkodliwe pożywienie

2.Zastąp produkty gorszej jakości- lepszymi

3. Zredukuj nadmiar

4. Uzupełnij niedobór

Równocześnie z podjęciem zmian w dotychczasowej diecie należy bezwzględnie poprawić funkcjonowanie układu pokarmowego. Z powodu stresu, zatrucia i braku ruchu dochodzi tam do upośledzenia perystaltyki,sklejeń ( adhezji),  zastojów lub niedokrwienia, nadpobudliwości lub braku reakcji na bodźce. Są to zaburzenia funkcjonalne, które muszą być usunięte,gdyż zaburzają  proces trawienia i  wchłaniania. Są to dysfunkcje mechaniczne i nie ma możliwości usunięcia ich na drodze farmakologicznej. Osteopatyczna terapia trzewna pozwala na przywrócenie prawidłowej perystaltyki i przesuwalności wszystkich narządów.Zapewnia im to komfortową pracę, właściwe ukrwienie i zaopatrzenie nerwowe.

Ryba przebywająca w takich warunkach jest pełna hormonów stresu i wcale nie jest zdrowa
Ryba przebywająca w takich warunkach jest pełna hormonów stresu i wcale nie jest zdrowa

 Dekalog zachowania składników odżywczych w organizmie.

Proces trawienia to wyścig z czasem i rywalizacja z bakteriami gnilnymi. Jeśli pokarm nie zostanie przerobiony wystarczająco szybko, staje się pożywką dla bakterii i grzybów zamieszkujących przewód pokarmowy i rywalizujących o składniki odżywcze. To one korzystają wówczas najbardziej, namnażając się i zatruwając nas  swoimi produktami przemiany materii.

 Spożywanie produktów nawet najlepszej jakości nie przyniesie nam jednak pożytku, jeśli nie będziemy przestrzegać następujących reguł:

1.  Nie przejadaj się - nie zdążysz strawić i nakarmisz grzyby i bakterie gnilne.

2. Nie jedz pospiesznie  bez właściwego przeżuwania- pierwsze enzymy trawienne są juz w ślinie.

3. Nie  jedz późno w nocy - daj watrobie spokój od trawienia- niech się zajmie filtrowaniem krwi.

4.  Nie stosuj  używek jak kawa ,tytoń, marihuana.

5.  Nie jedz kalorycznych, tłustych i mocno przyprawionych potraw.

6.  Unikaj rafinowanej żywności( olejów, cukru,mąki)-jest ona tylko źródłem toksyn.

7. Jeśli jesz mięso, wybieraj takie o najlepszej jakości ,ze zwierząt hodowanych w naturalnych warunkach. Mięso z hodowli przemysłowej zawiera antybiotyki i hormony: wzrostu i stresu. To zaburza równowagę metaboliczną.

8.  Ryba też może być zestresowana i zatruta złym pokarmem!  Wybierajmy te żyjące dziko lub ze sprawdzonej hodowli.

9.  Unikaj jedzenia chemicznych dodatków- czytaj etykiety!

10. Unikaj antybiotyków i innych leków, bo niszczą one prawidłową florę bakteryjną.

wodorosty
wodorosty

Alternatywa dla sztucznej suplementacji.

Ponieważ pożywienie dzisiejsze posiada ograniczoną ilość składników odżywczych lub cierpimy już z powodu niedoborów, czasami potrzebujemy wspomóc nasz organizm suplemetami diety. Otrzymywane chemicznie witaminy lub preparaty mineralne nie wchłaniają się równie dobrze jak te pochodzące z pożywienia. Wchłanianie jest bardzo skomplikowanym procesem biochemicznym wymagającym obecności wielu czynników. Tylko w produktach naturalnych  witaminy i pierwiastki występują w odpowiednich proporcjach umożliwiających przyswojenie i wykorzystanie przez nasze ciało.

Tak więc:

1. Stosuj zioła.

2. Zbieraj i jedz dziko rosnące rośliny: mniszek, młoda pokrzywa, lebioda, młode pędy paproci orlicy, łopian i rukiew wodna

3. .Używaj wodorostów jako źródła minerałów-mają największe powinowactwo do składników naszego osocza.

4. Silnie skoncentrowanym źródłem witamin, bioflawonoidów i chlorofilu ( magnez! )są młode pędy pszenicy lub jęczmienia, pyłek kwiatowy i pszczeli, mikroalgi ( spirulina, chlorella, sinica )- zwróć więc uwagę na ich obecność w diecie.

5. Jedz kiełki ,które poza zawartością łatwo przyswajalnych witamin, enzymów, chelatowych związków mineralnych, wolnych kwasów tłuszczowych i aminokwasów, mają właściwości zasadotwórcze i oczyszczające.

6. Pij świeżo wyciśnięte soki warzywne i owocowe.

opracowane na podstawie " Odżywianie dla zdrowia" Paul Pitchford